ידוע שלכל אדם יש עין שונה, בעלת צבע שונה. באמצעות בחינה מדוקדקת של העין ניתן לזהות כל אדם, ממש כפי שניתן לזהות אנשים שונים באמצעות טביעת האצבע שלהם. אך האם יש משמעות נוספת לצבען השונה של עיניים שונות?

מומחים מסבירים שהצבע של העיניים של כל אדם ואדם בהחלט יכול לספר הרבה מאוד. צבע העיניים, חום, כחול, ירוק וכן הלאה יכול לספר על אופיו הפנימי של האדם, על נטיות ליבו, על העדפותיו השונות ואפילו – על נטייתו המולדת למחלות שונות ועל רגישותו לתופעות כאלה או אחרת.

האיריס וצבע העין

האופן שבו נקבע צבע עיניו של כל אדם מתבסס על מבנה הקשתית. הקשתית הינה אותו אזור בגלגל העין אשר מקיף את האישון. הקשתית היא למעשה החלק הצבעוני של העין, זה שנהוג לכנותו בלשון הדיבור כעין כחולה, עין חומה וכן הלאה.

בקשתית העין ישנם פיגמנטים, חומרי צבע, אשר קובעים את הצבע והגוון המדויק של כל עין. המדענים מספרים שצבע העין נקבע למעשה משילוב של גורמים תורשתיים גנטיים ביחד עם סיבות סביבתיות והתנהגותיות. למשל, הגנטיקה תקבע האם לאדם מסוים יהיו עיניים בהירות, למשל כחולות. עם זאת, חשיפה לרעלים, לקרינה, חוסר פעילות גופנית, נטייה למחלות שונות כמו גם לחצים נפשיים בהחלט ישפיעו על הגוון ועל שינויים בצבע. אירידיולוגים (מומחים לאבחון על פי גלגל העין) יכולים לספק תמונת מצב מפורטת ביותר המקשרת בין האיריס (הקשתית) לבין מצב גופני ונפשי.

צבע זה אופי

אירידיולוגים על פי רוב מתבססים על צבע העין וליתר דיוק על כתמים, נקודות ולקונות (חוסר סדירויות) בצבע בכדי לאתר מחלות, חולשה של איברים שונים, סיבות לסימפטומים לא ברורים. עם זאת, יש הסבורים שגם לצבע הכללי של העין יש משמעות וגם על פיו ניתן לקבל מידע רב על האדם. בין היתר, צבע העין אומר הרבה על אופיו של האדם, על תכונותיו, על רצונותיו הכמוסים, על חלומותיו.

ראוי לציין שאבחון מקצועי על פי צבע עיניים חורג הרבה מעבר להתייחסות כללית לצבע. לרוב, קשה למצוא עיניים בגוון אחד בלבד. לכן, רב כל כך הגיוון בתכונות שבאות לידי ביטוי. מאבחנים אירידיולוגים רוב ישלבו באבחון התייחסות מדוקדקת גם לשינויים בצבע ולאזורים שבהם ההרמוניה של הצבע נפגמת (כראיה למצב גופני או נפשי ירוד או לא מאוזן).

דילוג לתוכן