עד כמה האירידיולוגיה מדויקת?בשנים האחרונות עלו קרנם של אבחונים המבוססים על קשתית העין, המכניסים אותנו לשדה המשחק של אירידיולוגיה.

היא נחשבת לאחת השיטות הפופולאריות כיום בעולם הרפואה המשלימה, כאשר ניתן באמצעותה לאבחן לא מעט בעיות הקשורות למצב הגוף וגם את הנטיות הגנטיות של האדם. האבחון עצמו הוא מהיר ולא פולשני, מה שאי אפשר לומר על חלק מאמצעי האבחון המסורתיים יותר.

אבל מהי רמת הדיוק של האירידיולוגיה? את השאלה הזו שואל בווריאציה זו או אחרת כל אדם השוקל לעבור אבחון מהסוג הזה. התשובה היא שאין כאן תשובה חד משמעית, אבל עדיין מספר נקודות שאתם צריכים לקחת בחשבון בבחינת רמת הדיוק.

היתרונות של אירידיולוגיה

מאחורי אירידיולוגיה, כמו רוב הסוגים של טיפולי ואבחון רפואה אלטרנטיבית, קהל רחב של אנשים שיכולים להישבע שהיא זו שעשתה עבורם את ההבדל. למרות שישנן מספר בעיות בבסיס המחקרי או במהות האירידיולוגיה (כפי שנרחיב בהמשך), הדעה הרווחת היא שרמת הדיוק של השיטה היא בהחלט משביעת רצון.

הסיבה היא ההתבססות שלה על גוף ידע אשר נחקר במהלך מאות רבות של שנים עד להבנת חוקי המשחק העיקריים שלו. ככל שהטכנולוגיה התפתחה למדו יותר על קשתית העין והליך הזיהוי של מצבים ייחודיים בה הפך להיות אפשרי.

כך למשל הבחינו במהלך השנים שיש מתאם בין המבנה של הקשתית, הגוונים המאפיינים אותה וסימנים פיזיים אחרים בה לבין מחלות שחזרו אצל קבוצה ניכרת של אנשים שאותם תסמיני קשתית הופיעו אצלם.

לאחר האבחון, כשהחל השלב הטיפולי שהוכיח את עצמו כיעיל, ייחסו את השינוי לטובה במצב הבריאותי לאבחון המדויק שנעשה בשיטת האירידיולוגיה. חשוב לציין שהשיטה יכולה לאבחן לא רק מצבים רפואיים מורכבים ומחלות, אלא גם את כל אותם דברים "קטנים" שיכולים לעשות לנו שינוי גדול בחיים, לרעה: חולשה של מערכת מסוימת בגוף, הרגלי תזונה לא נכונים וכן הלאה.

דברי המתנגדים

יש לציין שעם כל היתרונות של האירידיולוגיה, עדיין יש לא מעט מתנגדים לה. את השיטה הזו מגדירים כיום כפסאודו מדע, כאשר אין לה בסיס מחקרי מוצק מספיק. בין טיעוני הנגד שעולים בהקשר הזה ניתן לציין את העובדה שקשתית העין לא נוטה להשתנות יתר על המידה במהלך תקופת החיים של האדם.

מה שפוגע לדברי המתנגדים ביעילות של השיטה לאבחון מצבים רפואיים ספציפיים. בנוסף לכך הם יטענו שהתמונה שמקבלים של הקשתית עלולה להיות מושפעת מגורמים חיצוניים דוגמת רמת התאורה במקום הבדיקה, ומכאן שהטיה של התוצאות אפשרית לדבריהם.

אז.. האם כדאי לעבור אבחון אירידיולוגי?

בכל מקרה, ההמלצה שלנו היא לא להתבסס על האירידיולוגיה באופן מוחלט ולא לוותר על האבחון הקונבנציונלי כאשר המצב דורש זאת. אחת ממילות המפתח בתחום הרפואה הוא שילוב, כאשר ניתן לשלב מספר אמצעי אבחון – קונבנציונליים או אלטרנטיביים – לקבלת תשובה מלאה יותר.

חלק משמעותי מהבעיות המאותרות באמצעות אירידיולוגיה ניתן לטיפול באמצעות שינוי אורח החיים (הרגלי התזונה למשל), ולכן אפשר להעדיף גורמים המספקים פתרונות גם בשדה המשחק הזה. כך ניתן יהיה לקבל את המענה האבחוני וגם הטיפולי תחת קורת גג אחת.

בכל מקרה חשוב לראות את הידע, ההכשרה והניסיון המקצועי של הגורם אליו פונים. כמו בכל תחום אחר גם כאן בעלי המקצוע השונים נבדלים ביניהם בטיב הביצוע של המלאכה, בדיוק שלהם ואפילו ברמת האמינות. בחינה של הניסיון המקצועי, או אפילו שיחה קצרה עם לקוחות קודמים של אותו מאבחן, יכולים להסיר הרבה מאד מסימני השאלה שבוודאי אופפים את מי שחושב להשתמש בשיטה.

דילוג לתוכן