מהם היתרונות של שיטת אירידולוגיה?בשנים האחרונות החלו אנשים בכל רחבי העולם, וגם אנשי מקצוע בקהילה הרפואית, לגלות את המעלות של הטיפולים והאבחונים האלטרנטיביים. כיום מדובר בתחום רחב מאד ובו מגוון רחב של שיטות, כל אחת בעלת מאפיינים ומעלות משלה

אירידולוגיה – אבחון באמצעות גלגל העין – הפכה לנפוצה הרבה יותר בשנים האחרונות. למרות שאין עליה עדיין תמימות דעים בקרב אנשי רפואה, שורה ארוכה של אנשים בכל רחבי העולם מחליטים לנסות אותה ולהתוודע ליתרונות המגוונים שלה.

מגוון רחב של בעיות שניתן לאבחן

אחד היתרונות של אירידולוגיה, אפילו ביחס לשיטות אבחון אחרות, הוא שאפשר באמצעותה לאבחן את מצב הגוף באופן מקיף באמת. אנשי מקצוע בתחום האירידולוגיה יכולים, על סמך התבוננות במצב העין, לאתר שלל בעיות ומחלות – מכל התחומים. בין היתר מדובר כאן בתחומים דוגמת נשימה, מערכת העיכול, מערכת הלב וכלי הדם, מערכת השלד, המערכת האנדוקרינית של הגוף, החושים, מערכת הכליות והשתן ועוד. את כל אחד מהתחומים האלה ניתן לחלק לשלל בעיות שהשיטה יכולה לאתר.

מעלה משמעותית אחרת היא שהשיטה מבוססת על הרעיון לפיו חשוב לאתר באופן מלא ומדויק את הבעיה ולטפל בה לעומקה, מה ששונה מחלק מהגישות (כולל ברפואה הקונבנציונלית) ששמות להן למטרה להפחית בעיקר את דרגת החומרה של הסימפטומים ולהגדיל את זמני ההפוגה בין ההופעות שלהם.

כך האבחון נעשה יותר פשוט

זה לא סוד שחלק משמעותי מהאבחונים הנעשים כיום הם לא נעימים עבור הגוף, כואבים בחלקם ועלולים לכלול גם תופעות לוואי. מהבחינה הזו נראה שאנשים המתבססים על אירידולוגיה יכולים להיות רגועים באופן יחסי. הסיבה היא שאבחון באמצעות קשתית העין לא נחשב לפולשני ואינו כולל בתוכו כאבים או סיכונים עבור הגוף. לכן מי שבוחר להתבסס על השיטה לצורך האבחון יכול לעשות זאת בלב שלם.

מה עם אחוזי הדיוק?

אירידולוגיה היא שיטת אבחון אלטרנטיבית, בה בוחן איש המקצוע באופן מלא את הקרנית (מבחינת הגוון, הצבע, הצורה, הסיבים, המבנה וכיוצא בזה) ומסיק מכך הרבה מאד דברים על בריאותו של האדם המאובחן. יש לציין שאין לשיטה הזו נכון לנקודת הזמן הנוכחית בסיס מחקרי מוצק יתר על המידה, כאשר יש מחקרים שמצביעים על אמינות מוטלת בספק שחה.

המחמירים אף יגדירו את האירידולוגיה בתוך פסאודו מדע, יטענו ששינויים בקשתית לא חלים יתר על המידה בחייו של האדם וגם שהאבחון עלול להיות מושפע מאלמנטים חיצוניים דוגמת התאורה הנמצאת במקום הבדיקה.

מבחינה מעשית, רבים סבורים יחד עם זאת כי האירידולוגיה היא אחת השיטות היותר מדויקות המוצעות כיום. הסיבה לכך מחזירה אותנו לשורש השיטה, והיא הרעיון שהיא מתבססת עליו לפיו קשתית העין יכולה להגיד הרבה מאד דברים על המסלולים העצביים אשר בגוף האדם – מתרחשת הולכה עצבית מאזורים רבים ומגוונים בגוף אל הקשתית הרי.

זאת ועוד, באמצעות השיטה אפשר ללמוד הרבה על האדם מבחינה גופנית, נפשית, רגשית או רוחנית, כאשר ההנחה היא שכל המשתנים האלה נכנסים יחדיו למשוואה ומגדירים את בריאותו של האדם. ניתן ללמוד דרך השיטה לא רק על מה שאינו כשורה בגוף בנקודת הזמן הנוכחית אלא גם על חולשות ונטיות גנטיות.

בסיס מוצק לטיפולים

אירידולוגיה מהווה בסיס לתכניות טיפולים מקיפות המתבוננות על האדם בצורה הוליסטית. ההנחה היא שהשיטה עשויה להצביע על רעלים, בעיות של חוסר איזון, תזונה לא נכונה, פציעות ומחלות פיזיות, אורח חיים שאינו רגוע מספיק ועוד. האבחון הזה הוא הבסיס לתכנית טיפולים מקיפה, המבוססת מטבע הדברים בדרך כלל על שיטות טיפול המוגדרות כאלטרנטיביות יותר.

דילוג לתוכן