קצב לב מוגבר ואירידיולוגיהקצב לב מוגבר מתבטא בתחושה של דפיקות לב חזקות, בחלק מהמקרים מלווה גם בתחושה של דילוג על פעימות. בחלק גדול מהמקרים קצב לב מוגבר אינו מצביע דווקא על בעיה בתפקוד הלב אך מומלץ, אם התופעה חוזרת על עצמה, לגשת לבירור על מנת לבדוק את מקור הבעיה.

מהם הגורמים שיכולים להביא לקצב לב מוגבר, החל מגורמים חיצוניים הגורמים לתסמינים קלים ועד לגורמים פנימיים המביאים לתסמינים חמורים יותר וכיצד יכולה אירידיולוגיה לסייע באבחון ובטיפול?

הגורמים לקצב לב מוגבר

קצב לב מוגבר יכול להיות תופעה זמנית ונקודתית ויכול להיות תופעה ממושכת המצביעה על בעיה אמיתית. עם הגורמים המביאים לקצב לב מוגבר נמנים:

תסמינים של קצב לב מוגבר

התסמינים של קצב לב ממוגבר תלויים במידת החריגה מקצב הלב הרגיל וגם במקור הבעיה. תסמינים מוכרים הם פעימות לב חזקות, לעיתים בתוספת של סחרחורת, טשטוש, קוצר נשימה או כאבים בחזה.

כיצד מאובחן קצב לב מוגבר

קצב הלב המוגבר מאובחן באמצעות בדיקה גופנית. על מנת להגיע למקור הבעיה נעשות בדיקות נוספות כמו אק"ג, אק"ג במאמץ אם הקצב המוגבר נוטה להופיע בזמן מאמץ וגם בדיקות דם לגילוי גורמים אחרים כמו פעילות יתר של בלוטת התריס או סוכר נמוך.

טיפול בקצב לב מוגבר

כאשר קצב הלב המוגבר הוא תופעה ממושכת ניתן לטפל בה באמצעות טיפול תרופתי להאטת קצב הלב. עם התרופות נמנות קרדילוק, דימטון ועוד. כאשר ישנה מהירות פרוזדורית וטיפול תרופתי אינו מספיק נעשית צריבה של סיב ההולכה הנוסף.

כיצד מסייעת אירידיולוגיה באבחון?

כאמור, לקצב לב מוגבר יכולות להיות סיבות שונות, רבות מהן לא נובעות מתפקוד הלב עצמו. באירידיולוגיה, באמצעות בדיקה אחת, ניתן לראות את כל מערכות הגוף כפי שהן מיוצגות בגלגל העין. סיבי עצבים מחברים בין כל איבר בגוף לבין קשתית העין ולכן ישנו ביטוי לכל איבר ומערכת בגוף.

האירידיולוג מחפש את מקור הבעיה, שבלא מעט מקרים נראית כלא קשורה בכלל לקצב לב מוגבר. לדוגמה, תנועתיות יתר במערכת העיכול בעקבות אלרגיה למזון יכולה להשפיע על מערכת העצבים ולגרום לקצב לב מוגבר.

הראיה של כל מערכות הגוף יחד בבדיקה אחת מאפשרת לאירידיולוג לראות את התמונה הרחבה ולא תמונה צרה וממוקדת כפי שמראות במקרים רבים בדיקות קונבנציונליות. בבדיקה אירידיולוגית ניתן למצוא עוד גורמים ותהליכים לא רצויים ולקטוע אותם עוד לפני שהתפתחו וגרמו לנזקים.

כיצד תסייע האירידיולוגיה בטיפול

באמצעות אבחון מדויק של מקור הבעיה יוכל האירידיולוג להמליץ על הטיפול המתאים בגורם רחב יותר שקצב הלב המוגבר הוא רק תסמין שלו.

הטיפול עליו ימליץ האירידיולוג יכול להיות שינוי תזונתי במסגרתו מוצאים רכיבים מסוימים מהתפריט ונוספים אחרים בהתאם לממצאי הבדיקה, טיפול באמצעות צמחים: טיפול הומיאופתי או באמצעות משחות ושמנים למריחה ועיסוי. במידת הצורך יפנה האירידיולוג את המטופל אל הרופא המתאים על פי מקור הבעיה שנמצא.

דילוג לתוכן