תכנית תזונה נכונה
תכנית תזונה נכונה

אנשים רבים שסובלים מקשיי עיכול ומכאבי בטן ממהרים לרופא או לבית המרקחת על מנת לקבל תרופה להסדרת העיכול. גם אנשים שסובלים מכאבים בשרירים, מחולשה, מפריחות בעור, מאי שקט ומתח ומעוד מגוון רחב של סימפטומים מקווים לפתור את הבעיה באמצעות "תרופת קסם" כזאת או אחרת.

חשוב לדעת שלא תמיד שיפור משמעותי של המצב, לטווח הארוך ובאופן מהותי, טמון במדף התרופות הקרוב. פעמים רבות הדרך לקידום הבריאות עוברת בשיפור התזונה ובליווי מקצועי שכולל בניית תוכנית תזונתית מותאמת אישית.

תזונה – הבסיס לבריאות

כלי רכב שלא יקבל את סוג הדלק הנכון שלו הוא זקוק לא יתפקד היטב ולאורך זמן גם אם יקבל את הטיפול האידיאלי במוסך. באותו האופן, אף אחד לא ישיג את מקסימום הבריאות שהוא ראוי לה ויכול להגיע אליה ללא הקפדה על תזונה נכונה וראויה.

מי שיקפיד על תזונה נכונה יגלה בתוך זמן קצר כיצד הגוף מחזיר לעצמו את החיוניות שאבדה לו. מי שיקפיד על צריכת מזונות טבעיים יותר, על הפחתה של מאכלים מטוגנים והפחתה של מרכיבים עתירי שומן רווי יגלה כיצד קמים בבוקר מלאי כוח ואנרגיה, בלי הרגשת הכבדות המעיקה ובלי שינויים תכופים במצב הרוח.

בין הרעות החולות שמלוות רבים כל כך בימינו ניתן למצוא את צריכת היתר של הסוכר הלבן, הפחמימות הפשוטות, המלח. מאכלים כאלו לא רק מעלים את הסיכון לפתח לחץ דם גבוה, בעיות לב, סוכרת. מאכלים כאלה מתישים את הגוף, גורמים לו לעבוד קשה יותר, יוצרים הצטברות של פסולת במעי ובמערכת העיכול כולה.

מלבד העובדה שחשוב מאוד להפחית את צריכת המזון המעובד, מלבד העובדה שכדאי להרבות באכילת מאכלים לא מטגנים ומלבד העובדה שכדאי להרבות בצריכת ירקות, פירות וסיבים לשיפור העיכול- כדאי מאוד להקפיד על תזונה מותאמת אישית. היא שמסייעת לכל אחד לקדם את הבריאות, להפחית כאבים, לסייע לתפקוד הגוף, השרירים, הכבד, הכליות, הלב וכן הלאה.

תוכנית תזונתית אישית

כל אדם משיג את חומרי הבניה של הגוף כולו בתהליך טבעי של חילוף חומרים. הגוף מפרק מרכיבים חיוניים, ויטמינים, חלבונים, פחמימות, חומצות וכל היתר מאותם המזונות שמסופקים לו. כאשר המזונות אינם מותאמים לצרכים האישיים של כל אחד ואחד, כאשר המזונות לא מסופקים בצורה כזאת שיינתן מענה אישי, חילוף החומרים לא מתבצע בצורה אידיאלית ולעיתים הדבר גורם להופעה של בעיות או להחרפה של בעיות קיימות.

על מנת לשנות מהיסוד את המצב הזה חשוב מאוד לא להתבסס רק על המלצות תזונתיות כלליות. הרבה יותר יעיל ואפקטיבי יהיה לבצע ראשית תהליך אבחון מעמיק ולאחר מכן לקבל המלצות ותוכנית תזונה נכונה שמותאמת במדויק לאבחון.

דרך נכונה מאוד להביא למהפך בסגנון החיים ולשפר את הבריאות הכללית היא להגיע לאבחון בלתי פולשני הנשען על קשתית העין. האבחון, שנעשה בכלים מדעיים שזכו לשם אירידיולוגיה, יכול לגלות את הסיבה לסימפטומים שונים ואת הגורם לתופעות כמו עייפות, קשיי עיכול, חוסר יכולת להירגע. האבחון גם יכול לגלות נקודות תורפה של הנבדק וכן לאתר מחלות בשלב מוקדם או איברים שמצב תפקודם לקוי ולא משביע רצון.

לאחר סיום האבחון ניתן לבנות תכונית נכונה מבחינה תזונתית, באופן כזה שהמטופל יפיק ממנה את המרב. לעיתים, ניתן לשפר את האפקטיביות כאשר מעניקים טיפול תומך של ניקוי מרעלים ולעיתים מספיק לבצע כמה שינויים תזונתיים בכדי לאפשר לגוף לנקות את עצמו עם הזמן ולשקם נזקים שכבר נגרמו. גם אם לא סובלים מסימפטומים משמעותיים חשוב לזכור – אכילה נכונה ותזונה שתותאם לצרכיו האינדיבידואליים של המטופל היום תוכל לסייע במניעת המחלות של המחר.

דילוג לתוכן